Danmarks førende leverandør af information til byggebranchen
Hubexo, tidligere Byggfakta Group, som Byggefakta blev en del af i 2014, leverer banebrydende dataindsigter og softwareløsninger til den globale byggebranche. Grundlagt i Sverige i 1936, specialiserer Hubexo sig i projektinformation, e-udbud, produktinformation, markedsintelligens og specifikationer.
Med aktiviteter i mere end 20 lande og en arbejdsstyrke på 2.500 medarbejdere hjælper Hubexo sine kunder med at sælge mere effektivt, bygge bæredygtigt og lede fremtidens byggeinnovation.
Vær på forkant med byggeriet
Vi skaber betydelige konkurrencefordele og værdi for alle aktører i byggebranchen, der vil være på forkant med, hvad der rører sig i dansk byggeri. Det gør vi blandt andet ved at levere markedets skarpeste projektinformationer. Vores projektinformationer indhentes dagligt af vores researchafdeling, og er baseret på interviews med beslutningstagere og projektledere i hele Danmark.
Vi går langt tilbage, når vi snakker om erfaring
2021
Byggfakta Group børsnoteres på Nasdaq Stockholm
Den 15. oktober 2021 blev Byggfakta Group børsnoteret på Nasdaq Stockholm.
2020
TA-Associates køber 42% af Byggfakta Group
I september 2020 sælger Stirling Square Capital Partners 42% af Byggfakta Group til TA-Associates.
2020
Navneskifte til Byggfakta Group
Docu Nordic skifter navn til Byggfakta Group.
2017
Stirling Square Capital Partners køber Docu Nordic AB
DOCU Nordic AB køber de sidste aktier i Byggefakta A/S i marts 2017 . I august 2017 bliver Docu Nordic AB købt af den engelske kapitalfond Stirling Square Capital Partners. Jens Slott Johansen træder i oktober 2017 tilbage som administrerende direktør i Byggefakta A/S og tiltræder som COO i Docu Nordic AB. Thomas Bejer-Andersen, tidligere COO i Byggefakta A/S, bliver ny administrerende direktør i Byggefakta A/S. Udover at der er sket store organisatoriske forandringer, er der også kommet nye produkter og services til henholdsvis Live Statistik og et telemarketing produkt, der omhandler markedsanalyse og mødebooking.
2015
Byggefakta A/S
I august 2015 skifter CRM-Byggefakta A/S navn til Byggefakta A/S, og får dermed også nyt logo. Udviklingen er gået stærkt og mange nye produkter og services, blandt andet produktportalen Byggematerialer.dk, en ny Direct Mail-service, samt et nyt produkt målrettet de mindre håndværkere, er kommet til.
2014
En del af DOCU Nordic AB
CRM-Byggefakta bliver i efteråret 2014 en del af DOCU Group Sweden AB (DOCU Nordic), der er markedsledende informationsleverandør til den nordiske byggebranche. I den forbindelse afvikles selskabet Byggnadsupplysning i Sverige, og CRM-Byggefakta overtager alle DOCU Nordics aktiviteter i Danmark og dermed også selskabet Bygge Information A/S, der videreføres som et selvstændigt datterselskab.
2013
Opstart i Sverige
CRM-Byggefakta tager springet over Øresund i 2013 og opkøber Byggnadsupplysning i Sverige. Parabyg kan nu tilbydes på begge sider af Øresund, og danske samarbejdspartnere kan nu også tilbydes svenske projektinformationer.
2012
Børsens Gazelle
CRM-Byggefakta kåres i 2012 til "Gazelle", en pris der gives af dagbladet Børsen til virksomheder, der over de seneste 4 år har fremvist kontinuerlig vækst.
2007
CRM-Byggefakta A/S
CRM-Byg og Byggefakta fusionerer i 2007 og skifter navn til CRM-Byggefakta A/S. Efter fusionen begyndes udviklingen af den nye cloudbaserede Parabyg. Net-platform, der tilbyder vores samarbejdspartnere deres egen projektdatabase og CRM-system i én og samme pakke.
2004
Digital løsning
Det gamle nyhedsbrev digitaliseres i 2004 under navnet "Byggefakta", og en ny, internetbaseret databaseløsning lanceres som erstatning for de gamle indstiksblade. Basen kan tilgås online gennem en internetbrowser, og enkle søgefunktioner gør det nemt for brugeren at finde relevante projekter, fremfor at skulle bladre i ringbind og organisere data fysisk.
1989
Parabyg
CRM-Byg grundlægges i 1989. Virksomheden tilbyder byggebranchen et nyt specialudviklet CRM-system - Parabyg. Parabyg er et projekt- og salgsstyringssystem/CRM-system, udviklet specielt til byggebranchen, med fokus på projektsalg. Systemet giver nye muligheder for, at aktører i branchen kan styre og optimere salgsarbejdet langt mere effektivt.
1986
Opstart af Byggefakta
Byggefakta starter som et trykt nyhedsbrev i 1986 længe før internettet. Navnet er Nyhedsinformation om Byggeri, Anlæg og Indkøb i den offentlige sektor, og indholdet består af oplysninger om offentlige bygge- og indkøbsplaner, som indhentes gennem dagsordener og mødereferater fra samtlige kommuner og amter i landet. Oplysningerne redigeres og inddeles i overskuelige kategorier, så det er nemt for abonnenterne at finde netop de oplysninger, der er mest relevante for dem.
Vi skaber værdi og vækst
Vi er mere end 70 dedikerede medarbejdere, der hver eneste dag møder på arbejde med samme fokus - at skabe værdi og vækst for vores samarbejdspartnere. Derfor arbejder vi også hele tiden målrettet med at udvikle vores produkter og services, så vi altid kan tilbyde markedets absolut bedste løsninger.
Vores vision
Vi forbinder byggebranchen for at hjælpe verden med at bygge bedre.
Vores Mission
Ved at udnytte vores unikke data, indsigt og softwareløsninger hjælper vi vores kunder i byggebranchen med at sælge mere, forbedre effektiviteten og bygge mere bæredygtigt.
Vores værdier
Vær samarbejdsvillig
Tag ejerskab
Vær ambitiøs
Udvis integritet
”Vi arbejder meget struktureret med vores salgsteams om at gennemgå alle projekter, vi får via Byggefakta. På den måde sikrer vi, at vi bliver forskrevet på alt, som vi kan.”
Niels-Jørgen Pallesen
Area Director Scandinavia & EU Strategic Accounts - James Hardie
Vi samarbejder med en bred vifte af aktører og medier i og omkring byggebranchen
Vi har i mange år været fast leverandør af analyser og statistik til branchens fagmagasiner, derudover samarbejder vi med offentlige institutioner og branchens interesseorganisationer. På denne side kan du se, hvem vi samarbejder med.
Få mere information
Vil du vide mere om, hvilke af vores løsninger du kan bruge i dit daglige arbejde? Vores erfarne konsulenter sidder klar til at rådgive dig i forhold til, hvordan du opnår størst værdi med vores løsninger.
Udfyld formularen - så kontakter vi dig hurtigst muligt.