I dag bliver koncernen stadig mere global med kontorer på nu 5 kontinenter. Selvom Cosentino beskæftiger over 5000 medarbejdere på verdensplan, formår familievirksomheden at holde fast i de nære kerneværdier, der er drivkraften bag udviklingen af både virksomheden og deres brands.
Med ønsket om at inspirere gennem kreative rum har Cosentino koncernen udviklet brands som Silestone, Dekton, Sensa og Natural Stone der er værdifulde og innovative overfladeløsninger til køkkener, badeværelser, gulve, fliser og facader. I den danske afdeling arbejder 10 specialiserede medarbejdere med at vejlede kunder og inspirere dem via deres arkitektoniske løsninger af overflader.
I 2019, da Madelene tiltrådte som Cosentino Danmark ApS marketingkoordinator, blev virksomheden en del af familien hos Byggematerialer.dk. Madelene havde tidligere anvendt de eksponeringsmuligheder, man får som kunde hos Byggematerialer.dk, og hun besluttede ret hurtigt, at der i hendes nye job var særligt ét redskab, hun mente kunne skabe værdi. Derfor fik Madelene implementeret Byggematerialer.dk som en del af markedsføringen i de svenske, norske, finske og danske afdelinger af Cosentino.
Vi kan mærke en større opmærksomhed omkring vores brands
”Vi køber ca. 10 nyhedspladser i Byggematerialer.dks nyhedsbrev om året. Det gør vi af den simple årsag, at vi får leads, som vi ellers ikke ville have fået. Via nyhedsbrevet fra Byggematerialer.dk når vi ud til lige netop de målgrupper, der er relevante for os. Siden vi blev kunde hos Byggefakta A/S, kan vi helt klart mærke, at der meget større opmærksomhed omkring os og vores brands”.
Via Byggematerialer.dk får vi leads, som vi ellers ville have gået glip af eller som vi skulle bruge meget mere tid på at finde
”Udover de 10 årlige nyhedsbreve, har vi også nyheder med i særnyhedsbrevet iFokus. Det temabestemte nyhedsbrev rammer lige ind i de målgrupper, vi gerne vil nå ud til. Det helt specielle ved iFokus er, at det udelukkende er modtagere, der er interesserede i vores type af brand. Det betyder, at vi formidler vores brands til mennesker der allerede har en interesse i, hvad vi kan tilbyde dem. Via iFokus møder vi ganske enkelt potentielle kunder i øjenhøjde”.
”Samtidigt har vi også stor glæde af vores profil på Byggematerialer.dk. Her kan vi hele tiden opdatere med nye tiltag og vi kan henvise til tidligere nyhedsbreve, som vi vurderer kunder eller leads kan være interesserede i. Vi har fået en markedsføringsplatform, der rækker endnu længere ud i branchen og som når ud til målgrupper, vi ikke ville have ramt uden”.
De resultater vi skaber gennem Byggematerialer.dk er uundværlige for os som virksomhed
”Det er virkelig overskueligt at arbejde med vores nyheder og vores profil på Byggematerialer.dk fordi Joachim, der er vores konsulent, er proaktiv og hele tiden opdaterer os på nye muligheder og tips og tricks. Vi behøver ganske enkelt ikke holde styr på ret mange ting, fordi både Joachim, Mia og Jelena minder os om, når vi skal levere en nyhed eller når der er kommet en løsning, der er relevant for os. Med alle de andre arbejdsopgaver vi står med, så er det skønt, at de minder os om i god tid, når vi skal foretage os noget. Sagt helt kort så er det trygt og overskueligt, at bruge Byggematerialer.dk – og selvfølgelig en stor gevinst for Cosentino Danmark ApS som virksomhed”.
”De resultater vi får ved at være kunde hos Byggematerialer.dk er sket gradvist. Vi kunne hurtigt se, en øget opmærksomhed via nyhedsbrevet og når vi kigger tilbage på udviklingen i løbet af det første år, vi var kunde på Byggematerialer.dk, kan vi se en kæmpe forskel. Jo længere tid vi bruger Byggematerialer.dk, jo flere resultater får vi”.
Madelene Perrson, Marketing Coordinator – Cosentino Danmark ApS
Helt kort - dét siger Cosentino Danmark ApS om Byggematerialer.dk
Hvad er I særligt glade for ved Byggematerialer.dk?
Både hvor effektfuldt Byggematerialer.dk er for vores virksomhed, men også den gode relation vi har med vores konsulent og de øvrige medarbejdere hos Byggematerialer.dk.
Hvor glad er du for Byggematerialer.dk på en skala fra 1-10?
8.
Hvad har været den største succes ved at være kunde på Byggematerialer.dk?
At vi fortsætter med at have succes ved at være kunde på Byggematerialer.dk. Fra vi startede som kunde på Byggematerialer.dk til et år efter, har vi virkelig kunne se, hvor stor effekt platformen har for os. Vi skaber mange flere leads end vi ellers ville have gjort.
Hvad er den største overraskelse ved Byggematerialer.dk?
Hvor mange relevante aktører vi når ud til via vores nyheder i nyhedsbrevet fra Byggematerialer.dk. Vi får formidlet vores produkt ud til potentielle kunder. Det er altså målgrupper, vi ellers ikke ville have nået ud til.
Læs mere om Cosentino Danmark ApS på deres hjemmeside, eller find flere informationer om koncernen via deres Facebook- eller LinkedInprofil.