Fagerhult udvikler og producerer belysning til offentlige miljøer, både inden- og udendørs. Fagerhult har udviklet, fremstillet og solgt belysningsløsninger i over 75 år.
Da Fagerhult skulle lancere et nyt og banebrydende bæredygtigt produkt til byggebranchen, hvor materialet var helt nyt og ikke set før, var Byggefaktas markedsføringsløsninger det oplagte valg til at få et unikt markedsindblik og konkret markedsføring til byggebranchens aktører. På baggrund af rådgivning fra Byggefakta om markedsføring i byggebranchen, fik Fagerhult lavet en skræddersyet markedsføringsløsning.
Fagerhult valgte at markedsføre sit nye produkt gennem:
- En Telemarketing markedsanalyse målrettet bygherrer i byggebranchen
- Annoncering på Dagens Byggeri
- En profil på Byggematerialer.dk
- Nyhedsbreve fra Byggematerialer.dk
Om den skræddersyede markedsføringsløsning udtaler Sebastian van Wonterghem fra Fagerhult: ”Vi havde lidt en idé og et ønske om, at vi måske kunne finde nye kanaler at markedsføre vores nye bæredygtige produkt på, for på den måde at finde nye kunder og interessenter, som vi ikke har eller rammer i forvejen. Derfor gav de markedsføringsløsninger, vi fik fremvist fra Byggefakta, rigtig god mening for os, da vi fik udvidet vores horisont for, hvad mulighederne for at ramme interessenter i byggebranchen er. Vi endte med, i samarbejde med og ud fra rådgivning fra Byggefakta, at undersøge og lave markedsføring i forhold til bygherrer, som vi ellers ikke har markedsført os til før”.
Vi fik udvidet vores horisont for, hvad mulighederne for at ramme interessenter i byggebranchen er
Se mere om dine muligheder for en skræddersyet markedsføringsløsning >>
Sebastian fra Fagerhult fortæller desuden, hvordan de ikke havde nogle indvendinger om at bruge Byggefaktas markedsføringsløsninger, efter de fik set mulighederne:
”Vi var egentlig ikke i tvivl om, at vi skulle have løsningerne, da det også har været muligt for os at præge løsningerne. Vi har haft mulighed for at have indflydelse på, hvad det var der blev angrebet og hvordan tingene blev angrebet i kampagnen. Og vi har kunne til- og fravælge løsninger, så vi er endt med den rette kombination for os i forhold til lanceringen af vores nye bæredygtige produkt, hermed Telemarketing, Byggematerialer og Dagens Byggeri”.
Desuden understreger Sebastian, at de har været rigtig godt tilfredse med hele forløbet og Byggefakta som markedsføringspartner - især den løbende rådgivning, feedback samt mulighed for indflydelse.
"Alt der er sket efter men også under kampagnen, har vi været rigtig glade for. Der har været mange løbende opfølgninger, for at finde ud af om det er det helt rigtige, der bliver researchet, og om vi får svar, som vi kan bruge. Derfor har det været et rigtig fint forløb, da vi også løbende har haft mulighed for at have indflydelse. Helt konkret fandt vi blandt andet ud af, at overskriften på en af vores nyheder på Byggematerialer.dk ikke virkede helt optimalt, hvilket vi derfor fik rettet til, hvorefter vi klart kunne se forbedringer i trafikken".
Præsenter dine produkter og materialer på Byggematerialer.dk - hør mere >>
Vi har haft mulighed for at have indflydelse på, hvad det var der blev angrebet og hvordan tingene blev angrebet i kampagnen
3 løsninger giver kampagnen bredde
De tre valgte markedsføringsløsninger: Telemarketing, Byggematerialer og Dagens Byggeri, rammer beslutningstagere i byggebranchen på forskellige platforme og med forskellige måder. Derfor ser Fagerhult også forskellige resultater fra de tre indsatser, som samlet set giver kampagnen bredde og produktive resultater.
”Ser vi eksempelvis på Telemarketing markedsanalysen, får vi resultaterne sort på hvidt. Hermed får vi konkret svar på, hvad særligt bygherrer i branchen har erfaring med ift. bæredygtige produkter. Efterfølgende har vi benyttet os af de opfangede leads og fået kundemøder på dem. Samlet ved løsningerne har vi fået leads på, hvem der er blevet gjort opmærksom på vores produkt og samtidig hvem, der har vist interesse i bæredygtighed. Udbyttet fra kampagnen er noget vi her et stykke tid efter stadig benytter os af, blandt andet fordi vi kan dykke mere ned i det, vi fandt ud, var bygherrernes fokusområder i Telemarketing analysen. Efter Telemarketing markedsanalysen har vi benyttet os af de opfangede leads og fået kundemøder på dem”.
”Overordnet set har vi været rigtig glade for den sammensætning af markedsføring, vi fik lavet i samarbejde med vores rådgiver, Anja. Jeg kan helt sikkert se, at vi igen vil bruge Byggefakta som partner i forhold til markedsføring i byggebranchen – og jeg kan bestemt også anbefale det til andre”.
Jeg kan helt sikkert se, at vi igen vil bruge Byggefakta som partner i forhold til markedsføring i byggebranchen – og jeg kan bestemt også anbefale det til andre
Sebastian van Wonterghem, Sales Development Manager – Fagerhult A/S
Om Fagerhult A/S
Fagerhult har fokus på at tage ansvar for hele processen; fra koncept og produktion til tests, levering og installation hos deres kunder. De har et tæt samarbejde med arkitekter, lysdesignere, ingeniører og installatører for at finde den rigtige løsning til hvert projekt – og kan desuden levere skræddersyede produkter.
Fagerhult har fokus på bæredygtighed indenfor mange områder som produktion, investeringer, sociale aspekter og tekniske innovationer. For Fagerhult handler bæredygtighed om balance og langsigtethed – og Fagerhult har bl.a. et bæredygtighedsløfte, der hedder (og overordnet betyder bæredygtighed for Fagerhult):
Vi vil udfordre os selv og bane nye veje for handling
– for et bedre miljø og en lysere fremtid.
Læs mere om Fagerhult A/S og deres produkter på virksomhedens hjemmeside, deres Facebook- og LinkedInprofil.