Byggefakta logo

Moland Group

Moland er blandt Skandinaviens førende leverandører af byggematerialer. De sælger byggevarer til et bredt udsnit af de skandinaviske byggematerialeforhandlere.

I mere end 33 år har Moland udviklet produkter i tæt samarbejde med deres leverandører. Deres produkter er med til at skabe de perfekte rammer, såvel inde som ude og deres systemer og løsninger giver bygherre, arkitekt og de udførende et væld af tekniske løsninger og designmæssige muligheder.

Moland gruppen består af selskaberne: Moland A/S, Wimex ApS, Forzes A/S og Moland Byggvaror AB

Den største udfordring Moland oplever netop nu, er at branchen er bremset lidt op på grund af stigende renter og høj inflation. Efter intense år i byggebranchen, hvor Moland har skulle håndtere udfordringerne med at skaffe tilstrækkeligt med varer og håndtere knaphed, står de nu over for udfordringen med at bringe varelagrene tilbage i balance.

I samarbejde med Byggefakta har Moland implementeret en række produkter, som har gjort en betydelig forskel for deres salg. Byggefaktas produkter bruges primært til at lokalisere kommende byggesager på forskellige stadier i byggeriet inden for de næste 12-24 måneder.

Ifølge Carsten Rønberg, direktør for Moland Group, har samarbejdet med Byggefakta skabt høj værdi for deres salg. De har fået større overblik over markedet, opbygget en solid pipeline og øget muligheden for at strukturere deres arbejde på en langt mere effektiv måde. 

Byggefaktas produkter skaber værdi for os og vores salgsafdelinger. Vi kan lokalisere de vigtige projekter, arbejde struktureret på projektmarkedet samt opbygge en pipeline og skabe et overblik.

Moland Group anvender forskellige produkter fra Byggefakta i deres salgsafdeling. Produkterne hjælper dem med at strukturere projektbehandlingen på alle stadier af byggeriet - både på de tidlige stadier, når man arbejder mod arkitekter og rådgivere, men også på de projekter, hvor byggepladsskiltet allerede er sat op. 

En af de ting Byggefakta også bidrager med er markedsindsigt. Moland deltager blandt andet i Byggefaktas online sessioner (webinarer), men får også en mulighed for at få et klart indblik i, hvad der sker inden for byggetilladelser og aktiviteter i byggeriet 12-24 måneder fremadrettet. 

Ifølge Carsten Rønberg skaber denne tilgang værdi for deres samarbejdspartnere. Den giver dem mulighed for at engagere sig direkte med trælaster, tømrerhandlere og andre aktører, hvor de kan drøfte konkrete projekter i de forskellige områder i landet. Denne indsigt er afgørende for at etablere effektive partnerskaber og bidrage til succesfulde projekter.

 

moland-carsten-indgang

Byggefakta er et rigtig godt værktøj på alle stadier i byggeriet - både på de tidlige stadier, når man arbejder mod arkitekter og rådgivere, men også på de projekter, hvor byggepladsskiltet allerede er sat op. Det skaber værdi for din samarbejdspartnere.

Carsten Rønberg, Administrerende direktør - Moland Group

 

Læs mere om Moland Group på deres Facebook, LinkedIn eller hjemmeside.

Vil du vide mere?

Ønsker du mere information om, hvordan du kan bruge vores løsninger til at markedsføre din virksomhed, eller har du andre spørgsmål til markedsføring i byggebranchen?

Bestil en gratis og uforpligtende demo, hvor vi viser dig, hvordan vores produkter kan løfte din forretning til nye højder.