Siden 1961 har Scanomat været en innovativ drivkraft inden for professionelle kaffemaskiner og producerer i dag en af verdens mest avancerede kaffemaskiner, hvor 99% af maskinen 'gemmer' sig under bordpladen, hvilket er med til at give arkitekter og ingeniører større frihed, når de skal designe og planlægge deres projekter.
Den frihed til at designe, som Scanomats produkter skaber for de projekterende vil de gerne give til så mange som muligt, og det skaber Byggematerialer de rigtige forudsætninger for. "Vi er ude efter at komme så tidligt ind i projekterne som muligt, derfor giver det mening at være til stede, der hvor arkitekter og ingeniører er for at finde nyheder om materialer", forklarer Joakim Rechnitzer, Scanomats marketing manager og uddyber: "Med Byggematerialer rammer vi præcis ind i det segment, som ellers kan være svært at nå via andre marketingstiltag".
Vi har på sort på hvidt, at vores tilstedeværelse på Byggematerialer har ført til salg
Scanomat og Byggematerialer-samarbejde bærer frugt
Samarbejdet mellem Scanomat og Byggematerialer har båret frugt. Scanomat har opnået en betydelig eksponering gennem deres kvartalvise nyhedsbreve, som de sender ud gennem Byggematerialer. Derudover bruger de også det store datagrundlag, som de får adgang til, til at måle effektiviteten af deres marketingskampagner. ”Vi har fået eksponering og data på vores aktiviteter, og kan se, hvor mange der klikker og ser på vores ting, hvilket er meget relevant for os”, forklarer Joakim.
Vi synes, at værdien af det, vi betaler, står på mål med det, vi får
Læs mere om, hvordan Byggematerialer.dk hjælper din virksomhed med at nå ud til dine målgrupper her.
Data som det afgørende omdrejningspunkt
I partnerskabet mellem Byggematerialer og Scanomat har sidstnævnte fundet en platform, der ikke kun giver eksponering til en specifik målgruppe, men også værdifuld indsigt og data om deres målgruppe, som optimerer deres chance for at ramme arkitekter og ingeniører med deres budskaber. Hos Byggematerialer er det muligt for Scanomat at få specifikke data om nøje udvalgte målgrupper, som kan analyseres for at finde frem til, hvem der har set deres indhold og interageret med det.
Data er kongen i dag, og Byggematerialer sidder med relevant data for os ift. modtagere, og det kigger vi ind i. Det havde vi ikke gjort, hvis det ikke gav mening
Joakim Rechnitzer, Marketing Manager – Scanomat